Titre | The impact of V2X service under local climatic conditions within Canada on EV durability |
| |
Auteur | Darcovich, K; Recoskie, S; Ribberink, H; Michelet, C |
Source | eTransportation 100124, 2021 p. 1-13, https://doi.org/10.1016/j.etran.2021.100124 |
Image |  |
Année | 2021 |
Séries alt. | Ressources naturelles Canada, Contribution externe 20210282 |
Éditeur | Elsevier |
Document | publication en série |
Lang. | anglais |
DOI | https://doi.org/10.1016/j.etran.2021.100124 |
Media | papier; en ligne; numérique |
Formats | pdf |
Province | Colombie-Britannique; Alberta; Saskatchewan; Manitoba; Ontario; Québec; Nouveau-Brunswick; Nouvelle-Écosse; Île-du-Prince-Édouard; Terre-Neuve-et-Labrador; Territoires du Nord-Ouest; Yukon; Nunavut;
Canada |
SNRC | 1; 2; 3; 10; 11; 12; 13; 14; 15; 16; 20; 21; 22; 23; 24; 25; 26; 27; 28; 29; 30; 31; 32; 33; 34; 35; 36; 37; 38; 39; 40; 41; 42; 43; 44; 45; 46; 47; 48; 49; 52; 53; 54; 55; 56; 57; 58; 59; 62; 63; 64; 65;
66; 67; 68; 69; 72; 73; 74; 75; 76; 77; 78; 79; 82; 83; 84; 85; 86; 87; 88; 89; 92; 93; 94; 95; 96; 97; 98; 99; 102; 103; 104; 105; 106; 107; 114O; 114P; 115; 116; 117; 120; 340; 560 |
Lat/Long OENS | -141.0000 -50.0000 90.0000 41.7500 |
Sujets | climat; ressources énergétiques; énergie solaire; économie d'énergie; Véhicule électrique; Nature et environnement; Sciences et technologie; Transport |
Illustrations | graphiques; tableaux; graphiques; histogrammes |
Programme | CanmetÉNERGIE - Ottawa Bâtiments et groupe des renouvelables - Les systèmes d'énergie hybride |
Diffusé | 2021 06 26 |
Résumé | (disponible en anglais seulement) At present, the percentage of electric vehicles in the global on-road fleet continues to increase. At the same time, there is also a worldwide shift towards
sustainable power generation technologies such as solar and wind for electricity. Power generation from such renewable sources is intrinsically unsteady. The electricity stored in the EV fleet is seen as a possible means to provide grid stabilization
through V2X applications. Here, V2X is a catch-all for V2G, or vehicle-to-grid. With increasing energy capacity being built into the battery packs of light-duty EVs, newer information emerging on their performance and durability is winning consumer
confidence. With preliminary technical benchmarks achieved, more widespread acceptance for EVs will come with positive demonstrations of their performance under more demanding circumstances, and one of key interest is their durability in cold climate
regions. In this context, a study by numerical simulation was conceived and conducted to investigate the effects of EV use in a Canadian climatic environment, tracing both the electrochemical and thermal state of the battery pack over the EV
lifetime. These scenarios considered two vehicle types, six different cities, two US EPA based drive cycles at 50 km/day, various levels of V2X provision, two charger power levels and two operational sequences. Daily outdoor climatic conditions for a
one year period were imposed on the simulation, with a heat transfer model for the pack temperature when the vehicle was not in use. The results of the study are quite detailed, and provide quantitative lifetime estimates derived from tracking
battery degradation. Externally supplied energy for heating or cooling before battery operations was also accounted for. In general, colder cities were found to result in shortened service lifetimes, with garage storage of the EVs shown to
significantly mitigate climatic effects. |
Sommaire | (Résumé en langage clair et simple, non publié) La durée de vie d'une batterie de véhicule électrique dépend généralement de ses conditions d'utilisation. Cet article présente les résultats
d'une étude de simulation, qui indiquent que les véhicules électriques peuvent connaître une réduction significative de la durée de vie de la batterie s'ils sont utilisés dans des climats où les conditions estivales et/ou hivernales sont extrêmes.
Les véhicules électriques récents dotés de batteries plus puissantes sont moins affectés par les extrêmes climatiques que les véhicules électriques plus anciens dotés de batteries plus petites. L'utilisation d'un véhicule électrique pendant les
périodes froides dans le cadre d'activités de soutien du réseau électrique en exportant de l'énergie de la batterie du véhicule n'a guère d'impact sur la durée de vie de la batterie grâce à la production de chaleur interne dans la batterie qui limite
la perte de durée de vie de la batterie en cas de températures extrêmement basses. |
GEOSCAN ID | 328936 |
|
|