Titre | Proactive Infrastructure Monitoring And Evaluation (PRIME) installation in Canada: protecting national railways by monitoring moisture in an active landslide near Ashcroft, British Columbia |
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Auteur | Huntley, D H ;
Bobrowsky, P T ; MacLeod, R F ; Cocking, R B ; Joseph, J M R ; Sattler, K; Elwood, D; Holmes, J L; Chambers, J E; Meldrum, P I; Wilkinson, P B; Hendry, M T; Macciotta, R |
Source | 160832, 2019, 1 feuille, https://doi.org/10.4133/sageep.32-063 |
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Année | 2019 |
Séries alt. | Ressources naturelles Canada, Contribution externe 20200440 |
Éditeur | J and N Group, Ltd. |
Réunion | 32nd Symposium on the Application of Geophysics to Engineering and Environmental Problems; Portland; US; mars 17-21, 2019 |
Document | publication en série |
Lang. | anglais |
DOI | https://doi.org/10.4133/sageep.32-063 |
Media | en ligne; numérique |
Formats | pdf |
Province | Colombie-Britannique |
SNRC | 92I/11NW; 92I/11SW |
Région | Ashcroft; Thompson River |
Lat/Long OENS | -121.5000 -121.2500 50.7500 50.5000 |
Sujets | glissements de terrain; glissements de pentes; moyens de transport; interprétations géophysiques; résistivité électrique; diagraphie géophysique; établissement de modèles; instruments d'observation;
milieu hydrologique; propriétés hydrologiques; géologie du substratum rocheux; caractéristiques structurales; fractures; lithologie; roches ignées; roches volcaniques; andésites; rhyolites; sediments; argiles; blocs; sables; silts; graviers; épandage
fluvio glaciaire; eau souterraine; cisaillement; topographie; escarpements; rigoles; lithostratigraphie; températures au sol; météorologie; temperature; précipitation; eaux de surface; rivières; niveaux d'eau; Infrastructure; Réseau ferroviaire;
Gestion des risques; dépôts de versants; géologie des dépôts meubles/géomorphologie; géologie régional; géologie de l'ingénieur; géophysique; hydrogéologie |
Illustrations | cartes de localisation; photographies; cartes géolscientiques généralisées; diagraphies de puits; coupes lithologiques; séries chronologiques; images 3D |
Programme | Géoscience pour la sécurité publique Géo-risques marins |
Diffusé | 2019 05 01 |
Résumé | (disponible en anglais seulement) Resilient railway transportation networks require sustainable, cost-effective management of service operations to meet future socioeconomic needs and ensure
protection of the natural environment. Where transportation corridors traverse unstable terrain, critical rail infrastructure is a risk of damage and presents potential local and national economic, social and environmental challenges. Monitoring
unstable slopes and infrastructure at risk is a cost-effective hazard management practice that also provides important geoscience information to help develop appropriate mitigation measures. |
GEOSCAN ID | 327256 |
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